Hoşgeldiniz!

Eksik parçanızı buldunuz artık sizde paylaşılan bilgilerden yararlanabilecek, paylaşımda bulunabilecek ve özel mesaj gönderebileceksiniz..

Hemen Kayıt Olmak İçin Tıklayın!

Kasım 2025: Türkiye'de En Çok Kullanılan Akıllı Telefon Markaları

Moderatör
Ticaret Puanı: 0 / 0 / 0
Katılım
11 Haz 2023
Mesajlar
35,130
Pazar araştırma şirketi Statcounter, en çok kullanılan akıllı telefon markalarını araştırdı. Ekim 2025 döneminin sonu itibarıyla geçerli olan veriler, onlarca marka arasında hangilerinin öne çıktığını gözler önüne sermiş oldu.

Peki bu işin galibi kim? Küresel çapta en çok akıllı telefon kullanıcısına sahip olan marka hangisi? Bu içeriğimizde hem dünyada hem de Türkiye'de en çok kullanılan akıllı telefon markalarına bakacağız. Dilerseniz hemen başlayalım.

Dünyada en çok kullanılan akıllı telefon markaları:​


Başlıksız-1


MarkaPazar Payı
AppleYüzde 27
SamsungYüzde 20,32
BilinmeyenYüzde 11,05
XiaomiYüzde 10,25
vivoYüzde 6,44
oppoYüzde 5,68
realmeYüzde 4,42
MotorolaYüzde 3,13
GoogleYüzde 2,40
HuaweiYüzde 2,25

Statcounter tarafından yapılan araştırmanın sonuçlarına baktığımızda Apple'ın zirvede olduğunu görüyoruz. Bugün tüm dünyada kullanılan her 4 telefondan 1 tanesi, Apple tarafından üretilmiş olan bir iPhone. Samsung'un pazar payı ise yüzde 20,32 seviyesinde ve bu durum, diğer markaların ne Apple'a ne de Samsung'a yaklaşamayacaklarını gözler önüne seriyor.

Türkiye'de en çok kullanılan akıllı telefon markaları:​


Başlıksız-1


MarkaPazar Payı
BilinmeyenYüzde 41,39
AppleYüzde 23,99
SamsungYüzde 14,54
XiaomiYüzde 11,8
HuaweiYüzde 1,88
oppoYüzde 1,58
realmeYüzde 1,04
TECNOYüzde 0,98
InfinixYüzde 0,68
vivoYüzde 0,64

Statcounter'ın Türkiye özelinde paylaştığı veriler, çarpıcı sonuçlar ortaya koyuyor. Öyle ki Apple, küresel pazarda olduğu gibi Türkiye pazarında da lider konumunda. Samsung ise yüzde 14,54'lük pazar payı ile Apple'ın gerisinde yer alıyor. Öte yandan; Çinli teknoloji devi Xiaomi'nin de Türkiye'de büyük ilgi gördüğünü söyleyebiliriz.

"Bilinmeyen" ne oluyor? Türkiye'deki oran neden bu kadar yüksek?

Yukarıdaki tabloya baktığımızda zirvede Bilinmeyen kategorisinin bulunduğunu ve bunun pazar payının yüzde 41,39 gibi çok önemli bir noktada olduğunu görüyoruz. Statcounter, pazar araştırmalarını web analizi üzerinden gerçekleştiriyor. Yani internete bağlanan cihazların trafiği analiz ediliyor ve kullanılan ajanlarla cihazların marka tespiti yapılıyor.

Ancak web analizi, biraz hassas bir durum. Zira VPN kullanımı, mobil operatör şirketlerinin filtreleme süreçleri ve IMEI kaydı yapılmamış olan cihazlar, alınan veriyi bozabiliyor. Statcounter da bundan kaynaklı olarak analiz edemediği sonucu Bilinmeyen kategorisine atıyor...

 
Üst